איך יודעים שבא אביב?

 

 

 

אמנם חורפי בחוץ, אבל אל תתנו למזג האוויר לבלבל אתכם, האביב כבר כאן.

במלוא עוזו אפילו.

הפריחות מרהיבות, הטבע מלבלב בצבעים מבהיקים. האור מיוחד,יש בו איכות נקייה שיש אחרי חורף גשום.

 

ועדיין יש מי שרואה באביב את הזמן הכי קשוח שלו בשנה.

הפריחה מעוררת אלרגיה, ואיתה נזלת כרונית, עיניים דומעות, וגודש כללי בפנים. יהיה מי שיסבול גם מאסטמה, וקשיי נשימה בעקבות החשיפה לאלרגנים אלו.

ואם נוסיף לזה את פסח המתקרב, גם האבק לא מועיל למי שסובלים מאלרגיה.

 

אז איך מתמודדים עם אלרגיה אביבית, ואיך מקלים על הסימפטומים ועוזרים לגוף להתגבר?

אני רוצה רגע לפתוח באמירה קצת אבסולוטית

הגוף שלנו חכם.

לו רק יתנו לו הוא יצליח לרפא את עצמו.

ועכשיו, אחרי שהדברים נאמרו, אני רוצה להתייחס רגע למצבים שהם מעצבנים, ובדרך כלל לא מסכני חיים כמו קדחת השחת \אלרגיה אביבית

מדוע זה קורה לנו בכלל?

לגוף שלנו יש מערכת מופלאה, מערכת החיסון, למערכת הזו יש 2 תפקידים עיקריים- להתמודד עם פלישה של פתוגנים מבחוץ, ולטפל, לנקות, ולאזן את המערכות מבפנים.

את שני התפקידים האלה היא מבצעת בהצלחה, כל עוד היא מאוזנת. וכדי שהיא תהיה מאזנת, אנחנו צריכים לדאוג, לאוכל בריא, נקי ועונתי, לפעילות גופנית סדירה, או חיים בתנועה מתמדת, להעדר סטרס, וגורמי מתח פנימיים וחציוניים, שמשבשים את הפעולות שלה. כמו כן, לחשיפה סדירה לפתוגנים.

נשמע פשוט?
ובכן, כנראה שבכלל לא, כי החיים המערביים מקשים עלינו לתת למערכת הזו את מה שהיא זקוקה לה.
החל מתזונה מערבית, שהיא מעובדת, מלאה בשומנים לא בריאים, סוכרים, פחמימות פשוטות, מייצבים, מעבדים, חומרי טעם וריח. כל אלו צריכים להיות מטופלים ומפונים מהגוף. "תשומת הלב" שהגוף מפנה על מנת לטפל בהם, מורידה מיעילות מערכת החיסון, והופכת אותה לפגיעה יותר.

הרפואה הסינית מתייחסת למערכת החיסון כמערכת שעוברת ומשופעלת דרך פעילות השרירים- בעיקר הצ'י המגן, שנע במרווח בין העור לשרירים. ככל שהשרירים יהיו פעילים יותר, חזקים יותר וגמישים יותר- כך הצ'י המגן יזרום בצורה חלקה יותר באותו מרווח. בנוסף, הצ'י המזין, שהוא החלק המתקן בתוך המערכת החיסונית, פועל בתוך האיברים, ובנוזלים ומרווחים בניהם- וגם פה, פעילות גופנית סדירה ומגוונת, מפעילה את האיברים, מחזקת את הרקמות העמוקות, ומזרימה דם, ובכך מקלה על פעילותו.

העדר סטרס- אני מרגישה שזה אחד מנקודות המפתח בחיים שלנו. כולנו נמצאים תחת סוג מסויים של סטרס, והמערכת שלנו פשוט לא בנויה להתמודד עם סטרס מתמשך ועקבי, ללא הפוגות. לאורך זמן תהיה התשה של מערכות שונות בגוף, וגם של מערכת החיסון, בגלל אותה התשנה.

ואיך כל זה מתרגם לפעולות מעשיות שניתן לעשות בפועל, בחיים שלנו, על מנת לשפר את מצב הבריאות הכללית שלנו, במיוחד בתקופה זו, כדי לצמצם ולמנוע כלל האפשר את התסמינים של קדחת אביבית?

 

תזונה-
באופן עקרוני, מומלץ כל הזמן להקפיד על תזונה עשירה, בריאה, נקייה ועונתית ככל האפשר. אבל לסובלים מקדחת אביבית- זה חשוב אפילו יותר. אפשר לקרוא לזה "ניקוי אביב" ואפשר לקרוא לזה בכל שם אחר. אבל, מומלץ מאוד להוריד מזונות המכילים כמות גדולה של פחמימות ריקות, להוריד סוכר מכל סוג מלבד סוכר פירות , להפחית בשמנים תעשייתים ומזוככים, ולאכול אוכל טבעי, טרי ונקי ככל האפשר.

פעילות גופנית-
רצוי ומומלץ לעשות כרבע שעה-חצי שעה של פעילות גופנית מעלת דופק ומעוררת מדי יום. הליכה מהירה, ריצה קלה, אימון  כוח או יוגה, כל מה שאתם אוהבים, ובלבד שזרימת הדם תוגבר, הדופק יעלה מעט, והשרירים יעבדו. ככל שתתמידי, תגלי שאת מתחזקת יותר- וגם המערכת החיסונית שלך יעילה יותר.

 

ומה עם הסטרס?
גם תזונה, וגם פעילות גופנית הם שיטות יעילות לאיזון של סטרס בגוף. בנוסף אפשר לשלב צמחי מרפא, פרחי באך או ארומתרפיה כדי לחזק את יכולת ההתמודדות של הגוף. כדאי לתרגל נשימות, ומיינדפולנס- קשיבות, כדי להתמודד טוב יותר עם מצבי דחק מתמשכים. אם את אוכלת בריא נקי ומאוזן, עושה פעילות הגופנית סדירה ועדיין סובלת מהתקפות של קדחת אביבית- אולי כאן נמצא הפתרון עבורך

 

ואיך הרפואה היפנית יכולה לעזור לך כדי להתמודד עם קדחת אביבית? ובכלל לחיזוק מערכת החיסון שלך?

כשתגיעי לקליניקה אבדוק את הבטן שלך, אבחנת בטן היא אחד המרכיבים החשובים ביותר כדי להבין מה המצב הכללי שלך. לפי הרפלקסים בבטן- נבצע דיקור, על מנת להוריד את הרגישות בבטן, בשלב השני הדיקור שאבצע יתמקד בסימפטומים מהם את סובלת- נזלת, גודש בסינוסים, או רגישות במערכת הנשימה.

לסיום נקנח בטיפול שיאצו קצר כדי לעודד את זרימת הדם בשרירים, ובמיוחד באזורים בהם מערכת החיסון פועלת בעוצמה כנגד פלישת פטוגנים מהחוץ.

במידת הצורך, אשלב מרשם של צמחי מרפא, כדי להקל על התסמינים, לעודד החלמה ולחזק את הגוף.

 

 

כתיבת תגובה